یک تجارت الکترونیک است که در آن فروشنده آنلاین به عنوان واسطه بین یک تامین کننده محصول و یک مشتری نهایی عمل می کند. فروشگاه های دراپ شیپینگ موجودی را در انبار خود نگه نمی دارند. در عوض، هنگامی که یک مشتری محصولی را خریداری می کند، فروشگاه سفارش را به یک تامین کننده شخص ثالث منتقل می کند، که آن را به طور مستقیم به خریدار ارسال می کند.
در یک مدل کسب و کار دراپ شیپینگ، شما محصولات را تبلیغ می کنید و یک فروشگاه آنلاین را ارائه می دهید. هنگامی که یک مشتری سفارش می دهد، سفارش را به تامین کننده شخص ثالث ارسال کرده و به مشتری اطلاع می دهید که محصولات در راه هستند. بقیه فرایند تحقق فیزیکی از دست شما خارج است.
در برخی از توافقنامه های دراپ شیپینگ، شما ممکن است در حال ارائه حمل و نقل اختصاصی، خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه کنید.
تدارکات دقیق دراپ شیپینگ به فروشگاه آنلاین بستگی دارد، اما به طور معمول فرایند آن از این توالی کلی پیروی می کند:
- تامین کننده یک قرارداد با فروشگاه آنلاین را امضا می کند.
- فروشگاه آنلاین سفارشات مشتری را دریافت می کند.
- مشتری یک تایید سفارش ثبت شده دریافت می کند.
- تامین کننده سفارش فروشگاه آنلاین را به مشتری ارسال می کند.
- مشتری محصول خود را دریافت می کند.